Google Analytics (GA) i Google Tag Manager (GTM) su osnovni alati za većinu profesionalaca u digitalnom marketingu. Kako bi vaša analitika bila što pouzdanija, a sakupljeni podaci precizni, postoje Google Chrome ekstenzije koje vam mogu uštedeti vreme i olakšati velikoj meri olakšati posao. U ovom tekstu predstavljamo sedam najkorisnijih ekstenzija koje bi prema ličnoj oceni, jedan Internet marketing ekspert trebalo da ima.
1. Google Analytics Debugger
Google Analytics Debugger je dobro poznata i nezamenljiva ekstenzija mnogim profesionalncima koji se bave data-tracking postavkama. U velikoj meri olakšava detektovanje problema i testiranje vaših Google Analytics implementacija. Kada aktivirate ovu ekstenziju, ona šalje podatke direktno u konzolu vašeg browser-a, omogućavajući vam da vidite koji se tačno podaci šalju u vaš GA4 nalog.
GA Debugger vam omogućava da brzo identifikujete probleme, kao i da testirate postavke, odnosno validnost podataka koje sakupljate. Ova ekstenzija je posebno korisna kod složenih implementacija, kao što su npr. Enhanced Ecommerce ili Consent Mode.
U svetu digitalnog marketinga, preciznost je ključna. Sa sve većim brojem podataka koji se prikupljaju putem različitih kanala, važno je imati alat koji može pomoći u otkrivanju grešaka i uspešnom testiranju.
2. Tag Assistant (Legacy) + Tag Assistant Companion
Tag Assistant više nije podržan od strane Google-a, ali je to i dalje jako korisna ekstenzija za svakoga ko koristi Google Tag Manager. U svega par sekundi možete proveriti da li je na datom sajtu postavljen GTM, Google Ads, Analytics, DoubleClick ili neki drugi tag za praćenje podataka.
Ova ekstenzija može identifikovati različite vrste problema, kao što su neispravni kodovi, tagovi koji se ne aktiviraju ili duplikati tagova. Ovo vam omogućava da brzo rešite sve potencijalne probleme koji mogu uticati na tačnost vaših podataka, kao i da obavite sva neophodna testiranja.
Kao što je prethodno navedeno, Google je prestao sa razvojem i podrškom za ovu ekstenziju i zamenio je sa Tag Assistant Companion . Iako nova ekstenzija nema sve funkcionalnosti prethodne, ona je i dalje korisna za pokretanje GTM testiranja u “Preview” modu.
3. Cookie-Editor
Cookie-Editor je alat koji vam omogućava jednostavno upravljanje kolačićima na vašem sajtu. Bilo da želite da dodate, izbrišete ili editujete kolačiće, ova ekstenzija vam sve to omogućava.
Cookie-Editor je posebno koristan kada želite testirati različite scenarije korisničkog iskustva, zatim kada radite na Consent Mode ili nekoj drugoj vrsti GDRP implementacije. Pomoću ove ekstenzije možete brzo pregledati i urediti svoje kolačiće da biste osigurali usklađenost sa propisima o privatnosti.
4. Datalayer Checker
Datalayer Checker radi upravo ono što kaže ime ekstenzije. Veoma lako možete proveriti sadržaj dataLayer-a na sajtu. Ekstenzija vam može izlistati kompletan dataLayer sadržaj, uključujući i sve pojedinačne atribute i vrednosti unutar istih. Ovaj alat je od posebne koristi u situacijama, kada je potrebno da definišete neku novu GTM varijablu ili da odredite koji event može poslužiti kao okidač za vaš tag.
5. GTM Copy Paste
GTM Copy Paste je jako praktična ekstenzija koja omogućava kopiranje i lepljenje elemenata unutar jednog ili različitih GTM kontejnera. Ovo može značajno ubrzati vaš rad, posebno kada radite sa kompleksnim i velikim setovima tagova, okidača i varijabli.
Ova ekstenzija je idealna za timove koji često rade na više projekata ili za agencije koje upravljaju sa više klijenata. Pomoću GTM Copy Paste, možete jednostavno preneti konfiguracije između različitih kontejnera, štedeći vreme i smanjujući mogućnost za greške.
6. Google Analytics UTM Builder
Google Analytics UTM Builder je ekstenzija koja vam omogućava da brzo i lako kreirate UTM parametre za praćenje kampanja koje nisu direktno povezane sa vašim GA4 nalogom, kao što su recimo Meta kampanje. Ekstenzija ima predefinisane šablone za nekoliko kanala, tako da za bukvalno par sekundi, možete kreairati UTM kodove za vašu Social, Facebook ili recimo Newsletter promociju.
7. Meta Pixel Helper
Meta Pixel Helper je vam pomaže da proverite da li je vaš Facebook Pixel pravilno instaliran na vašem sajtu. Ovo je posebno korisno za marketare koji se oslanjaju na Meta oglase za praćenje konverzija i optimizaciju kampanja. Na jednostavan i brz način možete proveriti, da li vaš GTM kontejner šalje Meta podatke na željeni način. Ekstenzija beleži pojavu standradnih i custom event-ova, parametre unutar njih, kao i njihove vrednosti. Takođe, ovaj alat će vam omogućiti da uočite greške ili recimo duplo učitavanje određenih event-ova.
Par reči na kraju
Korišćenje pravih Chrome ekstenzija može značajno unaprediti vašu produktivnost i tačnost u radu sa Google Analytics i Google Tag Managerom. Od uočavanje grešaka i validacije tagova do upravljanja kolačićima i kreiranja UTM parametara, svaka od ovih ekstenzija nudi specifične prednosti koje vam pomažu da bolje razumete i optimizujete performanse vaših sajtova. Isprobajte ove ekstenzije i otkrijte kako mogu da unaprede vaš svakodnevni rad u internet marketingu.
Ukoliko sami imate predlog za proširenje liste ili predlog za novu temu, slobodno ostavite komentar ispod teksta.